CNIP-SCAN

4 min read

De knelpunten van Content Marketing

Featured Image

De knelpunten van content-marketing en hoe een marketing bureau kan helpen.

We krijgen vaak te horen wat bedoel je met 'content is king' ? En dat het gebruik van content-marketing strategieën loont als het gaat om het laten groeien van bedrijven. Natuurlijk klopt dit. Content-marketing is enorm belangrijk en staat centraal in de meeste digitale marketingcampagnes. Het gaat erom waardevolle, inzichtelijke en bruikbare content aan te bieden en delen voor degenen die er het meest van kunnen genieten, en vervolgens die mensen aan te moedigen om van u te kopen, een prestatie die veel gemakkelijker wordt bereikt wanneer de content het grootste deel van de overtuigingskracht voor u heeft gedaan.

Maar hoewel het duidelijk is dat content-marketing (in de vorm van blogs, video's, eBooks en zelfs social media berichten) cruciaal is, is het niet zonder problemen, en tenzij je een absolute expert bent, zullen die problemen - of knelpunten - je behoorlijk tegenhouden. Daarom kunt u het best een bureau inhuren om content voor u te maken, of u in ieder geval u verder te helpen als dit nodig is. Waarom? Dat licht ik zo dadelijk toe.

 

Toenemende concurrentie

Websites zijn gemakkelijker dan ooit op poten te zetten (hoewel dit bij goede websites een heel andere zaak is), en als u wilt beginnen met bloggen over iets, kunt u dit doen in een kwestie van minuten. Als jij dit kunt, betekent dit ook dat veel anderen dit ook kunnen, en daarin ligt het probleem, de concurrentie. Met miljoenen websites die elke dag worden gemaakt, zijn er gegarandeerd anderen die dezelfde soort inhoud maken als jij. Plus, welke content je ook creëert, er zullen anderen zijn die dat al langer doen, en die een grotere aanhang aan volgers hebben.

Veel ondernemers vinden dat ze vastzitten tussen de twee ; ze vinden het moeilijk om te concurreren met de gevestigde bedrijven, én ze vinden het moeilijk om boven de menigte uit te stijgen door het grote aantal nieuwe sites die dagelijks online komen.

Een ervaren bureau kan hier een groot verschil maken. De inhoud die je publiceert moet de allerbeste zijn, en zelfs als het lijkt op waar iemand anders al over schrijft of video's maakt of over post, als jouw website beter is, is de kans veel groter dat hij in het oog springt. Het inhuren van een professional om u te helpen betekent dat er een grotere kans is dat dit gebeurt.

 

Ambitieuze publicatieschema's 


Kwaliteit is belangrijk als het gaat om content-marketing, maar dat geldt ook voor kwantiteit. Het één kan niet zonder het ander als je succesvol wilt zijn. Helaas zijn de ambitieuze  publicatieschema's die bedrijfsleiders voor zichzelf kunnen maken gewoon niet houdbaar als je rekening houdt met alle andere taken die gedaan moeten worden om een bedrijf te laten groeien - of zelfs gewoon operationeel te houden.

Uiteindelijk zal er iets moeten gebeuren. Of u zult minder gaan creëren, of de kwaliteit van wat u creëert zal eronder lijden. In sommige gevallen, wanneer ondernemers het erg druk hebben, kan het zijn dat er minder inhoudelijke stukken zijn en dat ze van mindere kwaliteit zijn. In al deze gevallen heeft uw content-marketing eronder te lijden, en dus ook uw bedrijf.

Een bureau kan u die last ontnemen. Door een bureau te gebruiken om uw contentcreatie uit te besteden, hoeft u er niet eens meer over na te denken. U kunt zich puur richten op uw bedrijf en het bureau hoogwaardige content laten maken volgens uw specifieke planning en strategie.

bottlenecks of content marketing

 

Te breed focussen


Een veelvoorkomende fout die bedrijfsleiders maken is dat ze hun inhoud te breed maken. Met andere woorden; de kerngedachte ontgaat! Wanneer dit gebeurt, zal uw doelgroep niet bij u blijven - hoewel een deel van de inhoud die u produceert precies zal zijn wat ze willen zien, zal een groot deel ervan dat niet zijn, en deze scattergun-benadering, die probeert iedereen te behagen en zoveel mogelijk mensen naar uw site, uw producten en uw diensten te lokken, betekent dat u vaker wél dan niet het merkteken mist.

Omgekeerd kan het ook zijn dat u door een te beperkte focus een probleem heeft. Te eng betekent dat uw publiek weliswaar loyaal blijft, maar dat het stuk voor stuk geniet van de inhoud, want het spreekt precies aan waar het in geïnteresseerd is, maar er zal niet genoeg van hen zijn. Een te kleine niche en uw publiek zal ook te klein zijn, en uw bedrijf zal niet groeien, zelfs niet als u wel verkoopt.

Wanneer u een bureau inschakelt om te helpen met uw content-marketing, kunt u meer vertrouwen hebben in wat uw bedrijf aan content creëert. Een bureau zal de vaardigheden en kennis hebben die nodig zijn om precies het type content te onderzoeken dat het beste werkt voor uw bedrijf en die content op een hoog niveau te creëren.

 


Ongeduld


Content-marketing is iets wat uw bedrijf echt wel tot succes kan leiden. Het kan het naar nieuwe hoogten brengen. Het kan u anders maken. Het kan dromen laten uitkomen.

Maar je moet ervan uitgaande dat je geduld kunt hebben. Want dit is een belangrijk punt bij content-marketing; de resultaten komen niet van de ene op de andere dag binnen. In feite kan het enige tijd duren om een publiek op te bouwen en hen te bewijzen dat u consistent kunt zijn in uw content-marketing inspanningen.

bottlenecks of marketing
Zelfs als u al maandenlang elke dag een bericht plaatst, hebt u misschien nog niet de sweet spot bereikt als het gaat om het doorbreken en het maken van naamsbekendheid. Dit is waar veel ondernemers falen; ze geven het op omdat ze ongeduldig zijn. Ze stoppen net voor wat ze zouden kunnen zijn geweest, omdat ze geen resultaten zien.

Nu, een goed content marketing bureau zal niet noodzakelijkerwijs in staat zijn om de positieve resultaten sneller te laten komen (hoewel dat wel het geval zal zijn als het probleem te wijten is aan kwaliteit, kwantiteit of een van de andere zaken die hierboven zijn genoemd), maar het zal in staat zijn om een plan te maken met een tijdlijn die een bedrijfseigenaar kan begrijpen. Een strategische aanpak. Door de ongeduldigheidsfactor weg te nemen, kan het content-marketingbureau zijn werk doen en zijn klanten een uitstekende inhoud aanbieden, in de wetenschap dat er verandering zal op treden, dankzij een gestructureerd plan.

Conclusie


Als het gaat om content marketing, is een bureau echt wel uw beste optie. Hoewel er kosten verbonden zijn aan het uitbesteden en werken op deze manier, is het ook een kostenpost die kan worden gecompenseerd door de voordelen die een bureau kan bieden. U bespaart op dure in-house personeelskosten en u bent steeds mee met de nieuwste ontwikkelingen in het marketing en medialandschap, dankzij een degelijk marketing bureau. Als u uw bedrijf wilt laten groeien, zult u toch moeten investeren en dan is content-marketing de beste keuze die u heeft.

 

Welk CMS kiezen? Hubspot versus Wordpress

CMS (Content Management System) is een softwarepakket waarmee u de website van uw dromen kunt bouwen, beheren en bijwerken. Maar er zijn vele opties...

Read More

Een gids voor het uitbouwen van een digitale marketing-campagne

Een leidraad die u verder helpt om een resultaatgerichte digitale marketingcampagne uit te plooien.

Read More

Essentiële BRANDING strategieën VOOR Social Media

Essentiële strategieën voor merkontwikkeling via sociale media

Read More