5 min read

De knelpunten van Content Marketing

Featured Image

De knelpunten van Content Marketing en hoe een MARKETING bureau kan helpen.

We krijgen vaak te horen wat bedoel je met 'content koning' is en dat het gebruik van content marketing strategieën loont als het gaat om het laten groeien van onze bedrijven. En dat klopt natuurlijk. Content marketing is enorm belangrijk en staat centraal in de meeste digitale marketingcampagnes. Het gaat erom waardevolle, inzichtelijke en bruikbare content te krijgen voor degenen die er het meest van gaan profiteren, en vervolgens die mensen aan te moedigen om van u te kopen, een prestatie die veel gemakkelijker wordt bereikt wanneer de content het grootste deel van de overtuigingskracht voor u heeft gedaan.

Maar hoewel het duidelijk is dat content marketing (in de vorm van blogs, video's, eBooks en zelfs social media berichten) cruciaal is, is het niet zonder problemen, en tenzij je een absolute expert bent, zullen die problemen - of knelpunten - je behoorlijk tegenhouden. Daarom kunt u het beste een bureau inhuren om uw content voor u te maken, of u in ieder geval helpen als u hulp nodig heeft. Lees verder om precies te weten te komen waarom dit het geval is.

 

Toenemende concurrentie

Websites zijn gemakkelijker dan ooit op te zetten (hoewel goede websites een andere zaak zijn), en als u wilt beginnen met bloggen over iets, kunt u dit doen in een kwestie van minuten. Als je dat kunt, betekent dat ook veel andere mensen dat kunnen, en daarin ligt het probleem; de concurrentie. Met miljoenen websites die elke dag worden gemaakt, zijn er zeker anderen die dezelfde soort inhoud maken als jij. Plus, welke content je ook creëert, er zullen anderen zijn die dat al lang doen, en die een grote aanhang hebben.

Veel ondernemers vinden dat ze vastzitten tussen de twee; ze vinden het moeilijk om te concurreren met de gevestigde bedrijven, en ze vinden het moeilijk om boven de menigte uit te stijgen door het aantal nieuwe sites die online komen.

Een bureau kan hier een groot verschil maken. De inhoud die je publiceert moet de allerbeste zijn, en zelfs als het lijkt op waar iemand anders over schrijft of video's maakt of over post, als de jouwe beter is, is de kans veel groter dat je het ziet. Het inhuren van een professional om u te helpen betekent dat er een grotere kans is dat dit gebeurt.

 

Ambitieuze publicatieschema's 


Kwaliteit is belangrijk als het gaat om contentmarketing, maar dat geldt ook voor kwantiteit, en het een kan niet zonder het ander als je succesvol wilt zijn. Helaas zijn de straffe publicatieschema's die bedrijfseigenaren voor zichzelf kunnen maken gewoon niet houdbaar als je rekening houdt met alle andere taken die gedaan moeten worden om een bedrijf te laten groeien - of zelfs te onderhouden.

Uiteindelijk zal er iets moeten gebeuren. Of u zult minder gaan creëren, of de kwaliteit van wat u creëert zal eronder lijden. In sommige gevallen, wanneer ondernemers het erg druk hebben, kan het zijn dat er minder inhoudelijke stukken zijn en dat ze van mindere kwaliteit zijn. In al deze gevallen heeft uw contentmarketing eronder te lijden, en dus ook uw bedrijf.

Een bureau kan u die last ontnemen. Door een bureau te gebruiken om uw contentcreatie uit te besteden, hoeft u er niet eens meer over na te denken. U kunt zich puur richten op uw bedrijf en het bureau hoogwaardige content laten maken volgens uw specifieke planning.

bottlenecks of content marketing

 

Te breed focussen


Een veelgemaakte fout die bedrijfseigenaren maken is dat ze hun inhoud te breed maken. Wanneer dit gebeurt, zal uw doelgroep niet bij u blijven - hoewel een deel van de inhoud die u produceert precies zal zijn wat ze willen zien, zal een groot deel ervan dat niet zijn, en deze scattergun-benadering, die probeert iedereen te behagen en zoveel mogelijk mensen naar uw site, uw producten en uw diensten te lokken, betekent dat u vaker wel dan niet het merkteken mist.

Omgekeerd kan het ook zijn dat u door een te beperkte focus een probleem heeft. Te smal betekent dat uw publiek weliswaar loyaal blijft, maar dat het stuk voor stuk geniet van de inhoud, want het spreekt precies aan waar het in geïnteresseerd is, maar er zal niet genoeg van hen zijn. Een te kleine niche en uw publiek zal ook te klein zijn, en uw bedrijf zal niet groeien, zelfs niet als u wel verkoopt.

Wanneer u een bureau inschakelt om te helpen met uw contentmarketing, kunt u meer vertrouwen hebben in wat uw bedrijf aan content creëert. Een bureau zal de vaardigheden en kennis hebben die nodig zijn om precies het type content te onderzoeken dat het beste werkt voor uw bedrijf en die content op een hoog niveau te creëren.

 


Ongeduld


Content marketing is iets dat uw bedrijf echt tot succes kan leiden. Het kan het naar nieuwe hoogten brengen. Het kan u anders maken, nodig, het kan dromen laten uitkomen. Ervan uitgaande dat u het goed doet, dat wil zeggen. En ervan uitgaande dat je geduld kunt hebben. Want dit is een belangrijk punt bij content marketing; de resultaten komen niet van de ene op de andere dag binnen. In feite kan het enige tijd duren om een publiek op te bouwen en hen te bewijzen dat u consistent kunt zijn in uw content marketing inspanningen.

bottlenecks of marketing
Zelfs als u al maandenlang elke dag een bericht plaatst, hebt u misschien nog niet de sweet spot bereikt als het gaat om het doorbreken en het maken van naamsbekendheid. Dit is waar veel ondernemers falen; ze geven het op omdat ze ongeduldig zijn. Ze stoppen net voor wat ze zouden kunnen zijn geweest, omdat ze geen resultaten zien.

Nu, een goed content marketing bureau zal niet noodzakelijkerwijs in staat zijn om de positieve resultaten sneller te laten komen (hoewel dat wel het geval zal zijn als het probleem te wijten is aan kwaliteit, kwantiteit of een van de andere zaken die hierboven zijn genoemd), maar het zal in staat zijn om een plan te maken met een tijdlijn die een bedrijfseigenaar kan begrijpen. Door de ongeduldigheidsfactor weg te nemen, kan het contentmarketingbureau zijn werk doen en zijn klanten een uitstekende inhoud bieden, in de wetenschap dat er verandering zal komen. En de bedrijfseigenaren zelf zullen veel meer content hebben om het af te wachten, wetende dat er een gestructureerd plan is.

 

Conclusie


Als het gaat om content marketing, is een bureau echt uw beste optie. Hoewel er kosten verbonden zijn aan het uitbesteden en werken op deze manier, is het een kostenpost die kan worden gecompenseerd door de voordelen die een bureau kan bieden. Als u uw bedrijf wilt laten groeien, zult u toch geld moeten uitgeven en is content marketing de beste keuze die u heeft.