HUBSPOT DEMO
HUBSPOT DEMO

Snelle marketing tips.

3 min read

Hoe 'online reviews' het geheim zijn van SEO Optimalisatie

Featured Image

Door uw waarde te bewijzen aan potentiële klanten, helpen 'online reviews' uw positie in de zoekresultaten te verstevigen en uw webverkeer in een stijgende lijn te houden.

De consumenten van vandaag hebben een belangrijke stem die doorklinkt op het web in de vorm van online reviews en feedback op diverse sociale media-kanalen. Merken die deze trend negeren, doen dat op eigen risico, niet in het minst omdat meer dan de helft van de consumenten nu ten minste vier beoordelingen lezen alvorens een product te kopen.

 

Google review for better SEO

 

Het gebruik van 'online reviews' betekent uiteraard dat bedrijven een kwaliteitsproduct moeten leveren tegen een concurrerende prijs, samen met een uitstekende klantervaring. Wat velen zich nog niet realiseren is dat 'online reviews' ook een geweldige boost zijn voor zoekmachine-optimalisatie (SEO). Met andere woorden, door gebruik te maken beoordelingen om uw waarde te bewijzen aan klanten, geeft u ook een directe meerwaarde voor de zoekmachine-crawlers.

 

Hoe kunnen online reviews de SEO verbeteren?

Als je meer conversies wilt, heb je meer verkeer nodig. Echter, dat is slechts het eerste deel van de vergelijking. Wat je echt nodig hebt is kwalitatief verkeer, dat bestaat uit bezoekers die geïnteresseerd zijn in wat je te bieden hebt. Als mensen al positieve 'online reviews' lezen over de producten die u verkoopt, dan is het logisch dat ze ook geïnteresseerd zullen zijn in het aanbod van uw merk. Als zodanig betekent het hebben van een consistent hoog aantal positieve 'online recensies' meer vertrouwen van Google, wat op zijn beurt betekent... meer vertrouwen van de consument en meer relevant organisch verkeer naar uw website.

 

Search Engine Optimisation SEO

 

Vrijwel elk online bedrijf begrijpt inmiddels de waarde van contentmarketing, maar niet iedereen beschouwt zijn klanten als één van de belangrijkste makers van content. In plaats van online reviews puur als feedback te zien, zouden merken ze ook moeten beschouwen als door gebruikers 'gegenereerde content'. Dat is immers precies hoe de zoekalgoritmen van Google ze ziet. Reviews geven de zoekmachines een constante stroom van verse content om te crawlen - content die waarschijnlijk relevante trefwoorden en zinnen bevat die organisch zijn opgenomen, in tegenstelling tot kunstmatig opgenomen in webpagina tekst. Dit helpt Google een duidelijker beeld te krijgen van waar uw website en bedrijf over gaan, waardoor u een betere zichtbaarheid krijgt in de zoekresultaten.

 

Legitieme online beoordelingen, of ze nu goed of slecht zijn, hebben ook een positieve invloed op de bounce rates. Als er beoordelingen aanwezig zijn, vooral op uw website, hebben potentiële klanten meer inhoud om zich mee bezig te houden, waardoor ze langer op de pagina zullen blijven. Dit verhoogt op zijn beurt het vertrouwen en helpt mensen om beter geïnformeerde aankoopbeslissingen te nemen, waar ze waarschijnlijk tevreden mee zullen zijn.

 

Hoewel online beoordelingen een positieve impact kunnen hebben op elk bedrijf, zijn ze nog crucialer voor lokale bedrijven. Recensies verbeteren bijvoorbeeld uw 'Google Mijn Bedrijf'-profiel door u bekendheid te geven voordat mensen uw website zelf bezoeken.

 

Hoe kunt u profiteren van online beoordelingen?

 

De grootste kracht van online reviews is dat ze vertrouwen wekken doordat potentiële klanten een onbevooroordeeld beeld van uw bedrijf krijgen. Dit hoeft echter niet te betekenen dat u geen directe controle meer heeft over de reputatie van uw merk.

 

Happy client review

Hoewel Google altijd dubbelzinnig is geweest over de precieze aard van zijn rankingfactoren, moedigt het bedrijven actief aan om beoordelingen te verzamelen en erop te reageren. In veel gevallen kan zelfs een slechte beoordeling worden omgedraaid als u erop reageert en publiekelijk erkent dat u tekort bent geschoten. Door actief beoordelingen aan te moedigen en erop te reageren - zowel goede als slechte - laat u uw klanten zien dat u hun mening waardeert. Er zijn weinig betere manieren om vertrouwen op te bouwen en de ervaring te leveren die de klanten van vandaag eisen.


CNIP new media is een Gold HubSpot-partner en een digitaal marketingbureau met als missie bedrijven te helpen groeien, uitbreiden en hun merken te laten evolueren. Neem vandaag nog contact op met ons resultaatgerichte marketingteam.