3 min read

Organic Social: Content Marketing ideeën van een pro

Featured Image

Wanneer de meeste mensen denken aan marketing van hun producten en diensten, denken ze onmiddellijk aan betaalde reclame. Het is echter belangrijk om te onthouden dat organische sociale media nog steeds een rol spelen in uw marketingstrategie.

Organic Social: Content Marketing ideeën van een pro

 

Een van de dingen die belangrijk zijn om in gedachten te houden, is dat organische sociale media nog steeds mogelijk zijn. Maar het is moeilijker geworden om het in de loop van de tijd te gebruiken. En dit is een van de redenen waarom zo veel mensen het idee niet eens overwegen. Toch heeft het veel voordelen.

Merk op dat het kwantificeren van de resultaten of uitkomsten die je krijgt van organische sociale media vrij moeilijk kan zijn, omdat het voornamelijk indirecte voordelen zijn. De waarheid is dat je niet echt je producten verkoopt op een directe manier. In plaats daarvan stelt u zichzelf beschikbaar op de markt. En dit kan leiden tot interviews, conferenties, spreken met de media, onder anderen.

Aan de andere kant moet je begrijpen dat elk social media netwerk dat je gebruikt zijn eigen algoritme heeft. Dit betekent dus dat het bij de ene meer tijd kan kosten om het gewenste bereik te krijgen dan bij de andere.

 

#1: LinkedIn:

LinkedIn is een van de beste social media platformen die je kunt gebruiken voor je contentstrategie. Het algoritme is immers de laatste 15 jaar vrijwel hetzelfde gebleven en daar kun je je voordeel mee doen.  

Als je LinkedIn gebruikt, wil je ervoor zorgen dat je veel reacties krijgt. Je kunt dus gewoon je personeel, familieleden en vrienden vragen om commentaar te geven op de post die je hebt gedeeld, zodat je meer indrukken krijgt.

Een van de dingen die je in gedachten moet houden is dat LinkedIn de neiging heeft om persoonlijke profielen meer aandacht te geven dan bedrijfspagina's. Het social media platform wil immers geld verdienen.

LinkedIn 

#2: Facebook:

Als je niet veel inhoud deelt op Facebook, dan moet je zeker overwegen om Facebook Groepen te gebruiken.

Merk op dat het doel niet is om simpelweg iets te posten en te hopen dat iedereen in de groep het ziet. In plaats daarvan moet je een strategie hebben. En om er een te bepalen, moet je begrijpen hoe het algoritme werkt.

Een van de beste dingen die je kunt doen is de maandagen gebruiken om de groep iets specifieks over zichzelf te vragen. De waarheid is dat mensen graag over zichzelf praten en dit kan de betrokkenheid creëren die je nodig hebt.

Wanneer u verkeer naar een pagina wilt leiden, moet u in plaats van gewoon een link naar uw Facebook-pagina toe te voegen, een mini-grafiek of 2 of 3 mini-kernpunten maken en dan de link alleen in de eerste reactie delen.

fb-groups

#3: Medium:

Het gebruik van Medium is ook een geweldige kans om uw inhoud te delen, vooral als uw publiek voornamelijk uit techneuten bestaat.

Merk op dat als u besluit om voor Medium te schrijven, u niet onmiddellijk een zeer hoge conversie zult hebben. U kunt er echter zeker van zijn dat het veel zichtbaarheid geeft aan uw bedrijf. Een ding om in gedachten te houden is dat je een publicatie moet hebben in plaats van gewoon een individu te zijn die inhoud publiceert. Daarnaast moet u ook overwegen om uw evergreen content elke week opnieuw te plaatsen, aangezien er geen straf is voor duplicatie.

Medium